S dětmi s LMD se čím dál častěji setkáváme již v mateřských školách. Podle posledních výzkumů trpí LMD každé šesté dítě. Lze jim pomoci? (Přečíst si ale můžete i zkušenosti s terapií šestiletého chlapce pomocí metody EEG-Biofeedback).
Lehká mozková dysfunkce nemusí být jen záležitostí neklidných dítek.
Škola by svou energii měla věnovat především dětem, které do ní docházejí. To je názor Mgr. Jana Kordy, ředitele školy na pražském Lyčkově náměstí, kde již řadu let integrují děti s handicapem.
Úspěšně jsme na naší sedmileté dceři vyzkoušeli masáže pro neklidné děti.
Rodiče, kteří doma nechtějí domácí mazlíčky, jsou možná sami proti sobě.
Proč je dnes u nás 6,5 % dětí s poruchami učení, když v roce 1975 jich bylo jen 1 %? Odrážejí tato čísla skutečnost, nebo si tak jen školy, rodiče a pedagogicko-psychologické poradny ulehčují život? Je to tak, že místo abychom děti učili číst, raději je označujeme za dyslektiky a mávneme nad nimi rukou?
2. mezinárodní symposium o efektivitě Biofeedbacku
Integrace dětí s ADHD a poruchami učení do běžných školních tříd je téma vzbuzující vášnivé diskuse.
Průzkum mezi asistenty pedagoga vypovídá o celkovém stavu ve školách.
Většina žáků našich škol se naučí dobře číst a psát běžnými metodami. Určité procento dětí má však s těmito základními dovednostmi v první třídě mimořádné těžkosti.
Těhotenství |
Dítě |